مهندسی کشاورزی

اعمال کشاورزی نوین وپایدار

مهندسی کشاورزی

اعمال کشاورزی نوین وپایدار

نکاتی در مورد نحوه ی کود دهی به گیاهان در فضای سبز :

· زمان مصرف کودهای شیمیایی،برای نباتاتی مانند درختان ،درختچه ها و بوته ها ،از اوایل بهار تا اواسط تابستان و سپس ،اواخر شهریور تا اواخر مهر میتوان استفاده کرد.

· برای کود دهی به درختان بزرگ ،باید شماری سوراخ به عمق 50 تا 70 سانتیمتر ،و در فاصله های 80 سانتیمتری ،ایجاد کرد . در محدوده ی سایه ، انداره ی آنها تا فاصله ی 1.5 متری از تنه درخت باشد و کودهای شیمیاییمورد نظر را باید درون این سوراخها ریخته و سپس،سوراخ را از اب پر نمود . برای ریختن کود در این سوراخها ،از قیف هم میتوان استفاده کرد .

· برای چمن وقتی در اواخر پاییز رشدش متوقف شد،کودهای ازته مورد نیاز را روی سطح چمن توزیع کرد و اگر بارندگی به مقدار کافی انجام گیرد قسمت اعظم ازت ،در منطقه فعالیت ریشه توزیع خواهد شد.

· برای رهایی از علفهای هرز موجود در کودهای دامی و آلی ،باید آنها را پیش از مصرف ،مدتی مرطوب نگهداشت تا بذر علفهای هرز موجود در آنها ،پس از جوانه زدن ،عاری از قوه ی نامیه شود .

· جمع آوری لایه 30 سانتیمتراولیه (سطحی)خاک و توزیع آن در سطح زمین پس از اتمام عملیات تسطیح،از مدفون شدن لایه حاصلخیزخاک(30-سانتیمتری50)جلوگیری به عمل خواهد آورد.

در مصرف کودهای شیمیایی و آلی ، همیشه این اصل مهم را به یاد داشته باشیم :هیچ گاه نباید شرایطی فراهم شود که علایم کمبود در گیاه ظاهر شود ،چون در این حالت ،به مرحله ی نابودی میل میکند.  

 

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد